Zacarías


A3, akryl och akryltusch
I en bok som jag håller på och läser just nu finns det en karaktär som dyker upp och försvinner på cirka tre sidor, och honom bestämde jag mig för att måla! Han kallas för Zacarías. Såhär introduceras han:

"En av dem hon brukade se i sina drömmar var Zacarías, en ängel som alltid var klädd i svart och hade sällskap av en svart katt med gula ögon och svavelluktande andedräkt. Zacarías visste allt: han hade förutspått vilken dag Jacintas farbror, en krämare som sålde salvor och helgat vatten, skulle dö."
När jag nästan var färdig kom jag på att jag glömt katten! Damn! Boken heter Vindens skugga och handlar om en pojke som växer upp i Barcelona efter andra världskriget.

Jag kände för att måla något riktigt tekniskt med proportioner och perspektiv och grejer. Det tog ett ganska bra tag att försöka få till rumskänslan någorlunda som jag ville ha den, och jag vet inte om jag fick till det riktigt... Nu har jag tittat på den här så mycket att jag inte vet hur den ser ut längre! Puh.

Kommentarer
Postat av: Reidar

Åhå läser du den! Vad tycker du?=) gabbe tyckte jag skulle läsa den=) otroligt fin bild du!

2011-08-16 @ 00:54:16
URL: http://blasvoder.blogspot.com/
Postat av: Allemanskunskap!

Den är väldigt sago-aktig tycker jag! Och välskriven. Definitivt läsvärd! Jo det var han som tipsade mig om den också haha. Tack så mycket!

2011-08-19 @ 17:35:51
URL: http://allemanskunskap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0